Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Morgonkaffe

Av Oskarsdottir - 24 oktober 2010 12:18

Ju tidigare jag kliver upp, ju fler kannor kaffe häller jag i mig under löpet av dagen.

Jag har druckit 4 koppar nu och det bara kliar i mig att sätta på en kanna till. Varför detta hysteriska kaffeberoende?

Det sista jag gör på kvällen är att dricka en kopp kaffe, ofta uppvärmt i micron. Och det första jag gör på morgonen är att gnälla på Madde att hon ska göra kaffe. Antingen tills jag själv kliver upp och gör det, eller tills hon surt gör det åt mig.


Det är ett knark! Jag tror jag använder det som en uttråkad använder uppåtsjack för att liksom liva upp stämningen. Bara det att jag istället för att bli glad och pigg får ont i magen och halsbränna.

Kaffe, kaffe, kaffe. Kaffe, kaffe, kaffe.


Tänk att vi människor älskar det som är skadligt. Varför är vi så masokistiska? Ligger det i vår natur att plåga oss själva? Tycker vi om att vältra oss i dåligt samvete över att vi aldrig "behandlar vår kropp som vårt tempel".


Idag har jag planer på att träna och gå en promenad. Det här är enbart för att vi åt fisk igår och jag känner mig nyttig och duktig.


Jag undrar om det blir av?


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oskarsdottir - 29 januari 2011 02:38

I flera dagar nu har jag skrivit och raderat, skrivit och raderat, skrivit och raderat. Det känns som om något dött i mig. Jag tittar på det där blinkande strecket på skärmen och på de skitiga tangenterna på min rosa dator och det som händer är - i...

Av Oskarsdottir - 21 december 2010 23:23


Hittade en gammal text på min dator där vi fick i uppdrag att skriva en "blogg" ur en annan persons synvinkel. Jag valde att skriva som om jag vore ett bröst, hehe. Skriv gärna vad ni tycker om idéen ;)   Så här är några dagar i Bissans liv: ...

Av Oskarsdottir - 10 december 2010 22:41


Fy tusan vad det gör ont i kroppen. Så fort jag vaknade kände jag hur det började sträna och svida överallt. Träningsvärk har aldrig känts jobbigare. Men jag behövdes inte på mitt nya jobb idag eller imorgon. Eller "mitt nya jobb"? Vad vet jag? Jag...

Av Oskarsdottir - 5 december 2010 00:52


Det blir inte många vuxenpoäng när man äter lussebullar till frukost, lunch och middag medan man spenderar hela helgen i morgonrock i sängen med en stor termos kaffe. Men jag kände att jag behövde en riktigt lat helg. Stackars Madde har fått elda o...

Av Oskarsdottir - 23 november 2010 19:39

Igår skulle jag lägga mig i tid. Jag hade arbetsintervju idag i Oslo och måsta upp tidigt så då kändes det bästa att vara utsöven! Men så blev det förstås inte. Jag kunde inte sova, Madde kunde inte sova. Jag klev upp och drack te. Madde klev upp o...

Ovido - Quiz & Flashcards