Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Dagens sanning

Av Oskarsdottir - 31 oktober 2010 23:56

Jag blev kontaktat av ett gammalt spöke häromdagen via msn. Det blev lite hetsigt och några starka ord. Lögner faller mig inte i smaken och även om de är små och onödiga blir jag ganska förbannad ibland. I alla fall när de kommer från just det här spöket.


En sak som slog mig är att jag av hela mitt färgglada hjärta hatar "sanningar". När en människa kommit fram till att de vet allt om allt så bevisar det bara en sak - Att de har helt fel.


Sanningar består oftast av religioner, Gudstro/dyrkan och regler om rätt och fel som inte går att böja på. Oftast finns inga gråzooner vilket för mig alltid är den första hinten om att personen faktiskt är ute och cyklar. Oftast finns det offer och lidande personer som får offras för "sanningens" bästa. Och ofta ska det rekruteras nya "otrogna" och helst ska det pågå krig mot andra sanningar. 


Jag kommer av hela min själv kämpa för att aldrig själv bli en av de här människorna. Sen om min fria livsstil gör att jag hamnar in hell eller lämnas kvar på denna planet när moderskeppet kommer så fine. Jag hade då i alla fall ett bra fritt och filosofiskt liv!


  

The truth is out there

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oskarsdottir - 29 januari 2011 02:38

I flera dagar nu har jag skrivit och raderat, skrivit och raderat, skrivit och raderat. Det känns som om något dött i mig. Jag tittar på det där blinkande strecket på skärmen och på de skitiga tangenterna på min rosa dator och det som händer är - i...

Av Oskarsdottir - 21 december 2010 23:23


Hittade en gammal text på min dator där vi fick i uppdrag att skriva en "blogg" ur en annan persons synvinkel. Jag valde att skriva som om jag vore ett bröst, hehe. Skriv gärna vad ni tycker om idéen ;)   Så här är några dagar i Bissans liv: ...

Av Oskarsdottir - 10 december 2010 22:41


Fy tusan vad det gör ont i kroppen. Så fort jag vaknade kände jag hur det började sträna och svida överallt. Träningsvärk har aldrig känts jobbigare. Men jag behövdes inte på mitt nya jobb idag eller imorgon. Eller "mitt nya jobb"? Vad vet jag? Jag...

Av Oskarsdottir - 5 december 2010 00:52


Det blir inte många vuxenpoäng när man äter lussebullar till frukost, lunch och middag medan man spenderar hela helgen i morgonrock i sängen med en stor termos kaffe. Men jag kände att jag behövde en riktigt lat helg. Stackars Madde har fått elda o...

Av Oskarsdottir - 23 november 2010 19:39

Igår skulle jag lägga mig i tid. Jag hade arbetsintervju idag i Oslo och måsta upp tidigt så då kändes det bästa att vara utsöven! Men så blev det förstås inte. Jag kunde inte sova, Madde kunde inte sova. Jag klev upp och drack te. Madde klev upp o...

Ovido - Quiz & Flashcards