Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Oskarsdottir - 31 oktober 2010 23:56

Jag blev kontaktat av ett gammalt spöke häromdagen via msn. Det blev lite hetsigt och några starka ord. Lögner faller mig inte i smaken och även om de är små och onödiga blir jag ganska förbannad ibland. I alla fall när de kommer från just det här spöket.


En sak som slog mig är att jag av hela mitt färgglada hjärta hatar "sanningar". När en människa kommit fram till att de vet allt om allt så bevisar det bara en sak - Att de har helt fel.


Sanningar består oftast av religioner, Gudstro/dyrkan och regler om rätt och fel som inte går att böja på. Oftast finns inga gråzooner vilket för mig alltid är den första hinten om att personen faktiskt är ute och cyklar. Oftast finns det offer och lidande personer som får offras för "sanningens" bästa. Och ofta ska det rekruteras nya "otrogna" och helst ska det pågå krig mot andra sanningar. 


Jag kommer av hela min själv kämpa för att aldrig själv bli en av de här människorna. Sen om min fria livsstil gör att jag hamnar in hell eller lämnas kvar på denna planet när moderskeppet kommer så fine. Jag hade då i alla fall ett bra fritt och filosofiskt liv!


  

The truth is out there

Ovido - Quiz & Flashcards