Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Lördag hela veckan

Av Oskarsdottir - 22 oktober 2010 19:32

Det känns konstigt att efter så lång tid som arbetande eller studerande ligga hemma hela dagarna och göra absolut ingenting.

Jag söker jobb för fullt, skriver en del. Men mest så sover jag.

Det tog inte många dagar innan jag vänt på dygnet för vad har jag att kliva upp till?


Letade ett tag efter kampsports klubbar. Norge har ju för fan bara karate-klubbar. Inge Kung Fu så långt jag kan se, om man inte skulle ta och köra till Oslo fram och tillbaka två-tre ggr i veckan. (Nej tack) Blev lite sugen på kick box igen, har testat på det förr. Men sist jag tränade kräktes jag nästan av fys-passen varje dag och ärligt, den där start-possitionen de har. Man ser ut som en dansande apa. Tar nog många år innan man lyckas se avskräckande ut med knytnävarna vifftandes ovanför skallen på en själv :/

Sen är det så värdelöst att gå omkring utan pengar! Här hade man sparat hela sommaren och vad fick man för det? Städning av och ett låsbyte i den gamla lägenheten för 10.000 och så massa STORA småutgifter kring hela den skiten.

Inte verkar det gå så bra att begära ut kvitton på de saker vi fått stulna heller. Detta trots att de ska finnas hos företagen i 10 år. De jag köpte diskmaskinen av (Vem fan snor en diskmaskin!?) vägrar ens svara på mail eller telefon. Så går det när man köper billiga diskmaskiner av märket Candy ...


Hur som helst är det helg igen. Helger är det värsta som finns för en arbetslös. I alla fall enligt mig. På helgen kan man inte ta tag i något alls! Inga myndigheter har öppna, inga svarar på jobbmail, ringer ang intervjuver. Man går och väntar på att det ska bli måndag bara för att upptäcka att det fan inte händer något då heller.


På måndag SKA jag fan ta tag i saker. Om jag så ska behöva börja med Karate känner jag att jag måste få jobba med kroppen igen innan jag rasar samman av rastlöshet!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oskarsdottir - 29 januari 2011 02:38

I flera dagar nu har jag skrivit och raderat, skrivit och raderat, skrivit och raderat. Det känns som om något dött i mig. Jag tittar på det där blinkande strecket på skärmen och på de skitiga tangenterna på min rosa dator och det som händer är - i...

Av Oskarsdottir - 21 december 2010 23:23


Hittade en gammal text på min dator där vi fick i uppdrag att skriva en "blogg" ur en annan persons synvinkel. Jag valde att skriva som om jag vore ett bröst, hehe. Skriv gärna vad ni tycker om idéen ;)   Så här är några dagar i Bissans liv: ...

Av Oskarsdottir - 10 december 2010 22:41


Fy tusan vad det gör ont i kroppen. Så fort jag vaknade kände jag hur det började sträna och svida överallt. Träningsvärk har aldrig känts jobbigare. Men jag behövdes inte på mitt nya jobb idag eller imorgon. Eller "mitt nya jobb"? Vad vet jag? Jag...

Av Oskarsdottir - 5 december 2010 00:52


Det blir inte många vuxenpoäng när man äter lussebullar till frukost, lunch och middag medan man spenderar hela helgen i morgonrock i sängen med en stor termos kaffe. Men jag kände att jag behövde en riktigt lat helg. Stackars Madde har fått elda o...

Av Oskarsdottir - 23 november 2010 19:39

Igår skulle jag lägga mig i tid. Jag hade arbetsintervju idag i Oslo och måsta upp tidigt så då kändes det bästa att vara utsöven! Men så blev det förstås inte. Jag kunde inte sova, Madde kunde inte sova. Jag klev upp och drack te. Madde klev upp o...

Ovido - Quiz & Flashcards