Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Oskarsdottir - 27 februari 2010 15:39

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6690152.ab 


I Timrå kommun har de inte längre råd med mer än två koppar kaffe per pansionär på deras äldreboende. 

Personalen skäms. Och det hoppas jag de som fattat beslutet gör med!


Vart är respekten för de som jobbat hela sina liv för att bygga upp landets ekonomi som vi lever på idag? De flesta som finns på äldreboenden just nu började jobba när de var 16 och slet hela livet fram tills de antingen slitits ut helt eller gått i pension. 


Jag räds att bli gammal i Sverige. Jag är räds att se mina kära runt omkring mig bli gamla. Jag vill inte att min mormor en dag ska behöva nöja sig med 2 koppar kaffe om dagen på ett hem där personalen knappt har tid att hälsa i all stress och budgetpress som ligger över dem.


Jag skulle vilja se Timrås ekonomiska budget. Jag vill se de siffror som omöjliggör en sån simpel sak som kaffe på ett äldreboende. Varför ges det inte ut lättöverskådliga rapporter om skattemedel till de som faktiskt betalar skatten?


  

Ovido - Quiz & Flashcards