Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Oskarsdottir - 19 februari 2010 18:05

För så mycket blåste det på backplan idag. Snön yrde, vi sprang och fyllde trafik-kon efter trafik-kon med grus som vi spred ut över blankisen. bara för att köra fast igen. Ljudet av hjulspinn är nästan nått man drömmer mardrömmar om nu mera.


I veckan körde jag en vända inne i stan med lastbil och släp. Det var måttligt svettigt när jag missade en avfart och fick köra ett helt varv i den ytte-pytte-lilla rondellen vid norra Max! Men det gick grymt bra, så bra att han inte tyckte jag behövde köra mer den här veckan. Nu måste jag nöta på backningen. 

Men fan vad hopplöst det känns. Det är inte alls som att backa med bil och släp. Nu har man en "led" till på fanskapet som svänger åt helvette om man inte tajmar rattslagen perfekt. *suck* 


Hemma är det fredagsmys, Madde lagar kyckling, potatis och dragonsås, katterna surar över vädret och Dess är nyklippt och borstad. Imorgon ska jag sova ut och på Måndag ska jag på praktik på Sören Thyr igen. Ännu en vecka - många kvar.


Jag tänker mycket på döden idag. En lärares bror dog i går efter en lång tids sjukdom. Han led av Leukemi, de botade honom med en benmärgstransplantation. Men det visade sig att benmärgesdonatorn är en av de få vars imunförsvar aldrig stött på herpes. 40 år gammal elitidrottare dog igår morse av herpes - efter att ha vunnit kampen mot cancer. Det gör ju att man undrar vad fan det är som styr den här världen. Eller om allt bara rullar på i en konstant härva av slump och kaos.

En annan lärares syster har inte långt kvar. Bröstcanser. En av mina klasskompisars fru har just opererat bort en tumör.


Och någonstans i världen skjuter de varandra för att deras gudar har olika namn och deras heliga böcker inte stämmer överens. En tonåring hängs för att han är bög. Ett barn gifts bort med en äldre man. En räv dör långsamt i en trång bur för sin päls. Tusentals kycklingar dränks för att de är av fel kön. Tusentals hönor avlivas efter ett år av skräck i en äggfabrik.  


Det gör inget att det snöar i sidled. Jag är faktiskt glad över att jag kan stå där och träna inför en framtid som jag har framför mig. Speciellt när jag kan åka hem och sätta mig i ett varmt kök och få en mjuk kyss av en kvinna jag älskar.


  

Ovido - Quiz & Flashcards