Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

När det snöar i sidled

Av Oskarsdottir - 19 februari 2010 18:05

För så mycket blåste det på backplan idag. Snön yrde, vi sprang och fyllde trafik-kon efter trafik-kon med grus som vi spred ut över blankisen. bara för att köra fast igen. Ljudet av hjulspinn är nästan nått man drömmer mardrömmar om nu mera.


I veckan körde jag en vända inne i stan med lastbil och släp. Det var måttligt svettigt när jag missade en avfart och fick köra ett helt varv i den ytte-pytte-lilla rondellen vid norra Max! Men det gick grymt bra, så bra att han inte tyckte jag behövde köra mer den här veckan. Nu måste jag nöta på backningen. 

Men fan vad hopplöst det känns. Det är inte alls som att backa med bil och släp. Nu har man en "led" till på fanskapet som svänger åt helvette om man inte tajmar rattslagen perfekt. *suck* 


Hemma är det fredagsmys, Madde lagar kyckling, potatis och dragonsås, katterna surar över vädret och Dess är nyklippt och borstad. Imorgon ska jag sova ut och på Måndag ska jag på praktik på Sören Thyr igen. Ännu en vecka - många kvar.


Jag tänker mycket på döden idag. En lärares bror dog i går efter en lång tids sjukdom. Han led av Leukemi, de botade honom med en benmärgstransplantation. Men det visade sig att benmärgesdonatorn är en av de få vars imunförsvar aldrig stött på herpes. 40 år gammal elitidrottare dog igår morse av herpes - efter att ha vunnit kampen mot cancer. Det gör ju att man undrar vad fan det är som styr den här världen. Eller om allt bara rullar på i en konstant härva av slump och kaos.

En annan lärares syster har inte långt kvar. Bröstcanser. En av mina klasskompisars fru har just opererat bort en tumör.


Och någonstans i världen skjuter de varandra för att deras gudar har olika namn och deras heliga böcker inte stämmer överens. En tonåring hängs för att han är bög. Ett barn gifts bort med en äldre man. En räv dör långsamt i en trång bur för sin päls. Tusentals kycklingar dränks för att de är av fel kön. Tusentals hönor avlivas efter ett år av skräck i en äggfabrik.  


Det gör inget att det snöar i sidled. Jag är faktiskt glad över att jag kan stå där och träna inför en framtid som jag har framför mig. Speciellt när jag kan åka hem och sätta mig i ett varmt kök och få en mjuk kyss av en kvinna jag älskar.


  

 
 
Ingen bild

Madde

19 februari 2010 21:31

Du säger så kloka saker älskling. Det känns så underbart att vara din fästmö. Även om du gör lite konstiga saker ibland så älskar jag dig av hela mitt hjärta! (Med konstiga saker menar jag nu när du försöker vissla medan du drar ut kinderna :P haha)

 
Ingen bild

Svärfar

19 februari 2010 22:36

Kan bara hålla med Madde, kloka ord du skriver.

Måste bara få höra när du försöker vissla med kinderna utdragna :)

*Kom just på att jag ju är svärfar år dig, har aldrig slagit mig förut så jag bara måste skriva det :P

Kram

 
Ingen bild

Tinna

20 februari 2010 18:12

Haha, vad söt ni är :)
Det går faktiskt inta att vissla om man håller i kinderna, därför jag måsta testa ;p

Ja och tänk att man fått så fina svärföräldrar :) Lucky me!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oskarsdottir - 29 januari 2011 02:38

I flera dagar nu har jag skrivit och raderat, skrivit och raderat, skrivit och raderat. Det känns som om något dött i mig. Jag tittar på det där blinkande strecket på skärmen och på de skitiga tangenterna på min rosa dator och det som händer är - i...

Av Oskarsdottir - 21 december 2010 23:23


Hittade en gammal text på min dator där vi fick i uppdrag att skriva en "blogg" ur en annan persons synvinkel. Jag valde att skriva som om jag vore ett bröst, hehe. Skriv gärna vad ni tycker om idéen ;)   Så här är några dagar i Bissans liv: ...

Av Oskarsdottir - 10 december 2010 22:41


Fy tusan vad det gör ont i kroppen. Så fort jag vaknade kände jag hur det började sträna och svida överallt. Träningsvärk har aldrig känts jobbigare. Men jag behövdes inte på mitt nya jobb idag eller imorgon. Eller "mitt nya jobb"? Vad vet jag? Jag...

Av Oskarsdottir - 5 december 2010 00:52


Det blir inte många vuxenpoäng när man äter lussebullar till frukost, lunch och middag medan man spenderar hela helgen i morgonrock i sängen med en stor termos kaffe. Men jag kände att jag behövde en riktigt lat helg. Stackars Madde har fått elda o...

Av Oskarsdottir - 23 november 2010 19:39

Igår skulle jag lägga mig i tid. Jag hade arbetsintervju idag i Oslo och måsta upp tidigt så då kändes det bästa att vara utsöven! Men så blev det förstås inte. Jag kunde inte sova, Madde kunde inte sova. Jag klev upp och drack te. Madde klev upp o...

Ovido - Quiz & Flashcards