Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Många mil i liten bil

Av Oskarsdottir - 8 februari 2010 22:03

I lördags satte vi oss glada i hågen i Celican. Vi skulle till Valletuna för att kolla på en kombi. Var den i bra skick skulle vi köpa den på plats och köra varsin bil hem. Extra glada var vi över att vi då skule åka kombi till Norge och inte behöva ha Dess i baksätet i 120 mil.

När vi kommer förbi uppsala ringer han. Hans son har klämt fingret och de ska på akuten. Vi säger att vi väntar så länge. Och det gör vi också.

4 timmar i Vallentuna var ingen höjdare. Området killen bodde i var nybyggt och omringat av skyltar som: "Obehöriga äga ej tillträda". Husen låg huller om buller, de såg nakna ut i snön och det rörde sig knappt en människa i området. Min nojja blev total när en vindpust får fatt i flaggan som vajjar i området. En röd flagga med ett gult kors i. Över korset finns en ring, och i ringens centrum finns ett blått öga avbildat. Mina sekt teorier spann iväg till galen fantasi innan vi tröttnade och åkte in i stan.

Stan bestod av ett centrum som stank av hach. Vi tvingade in oss på en allmän toalett och åkte sen tillbaka till sektnästet. Efter ytterligare nån timme drog vi till en mack. Där riktigt myllrade det av aggresiva punkare med läppstift och någon form av fetich för risi frutti. Det var i alla fall vad han skrek bakom oss. "Risi frutti! Ät risi frutt!"

Helt absurdt.


4 timmar i Vallentuna och inte ett ord från den aroganta idioten som viste att vi åkt 20 mil för att se på hans bil. 

Vi var inte alls lika glad i hågen på hemvägen.


Hem - sova - upp - äta - åka


60 mil till Tusenfryd, Norge och så 60 mil hem. På mindre än 23 timmar. Ni anar inte hur spejsad man var på slutet. Vi hade ingen radio på utan ömsom sjöng, ömsom pratade om bisarra hädelser ömsom stirrade ut på vägen under tystnad.


Men fyra saker lärde jag mig under denna resa


1. Människor söder om Gävle kan helt enkelt inte köra bil.

2. Människor i Örebro borde förläggas med körförbud.

3. Rådjur och rävar är bra jävla korkade när de panikar loss framför ens bil.

4. Om du följer skyltar till väg 55 kan du åka i en 8 hur många gånger som helst. Hur du en kör hamnar du på exakt samma avfart. Ytterst obehagligt ...

 
 
Ingen bild

Pether

8 februari 2010 23:28

Vicken helg ;)

"Norr" om Gävle?

Kram

 
Ingen bild

Tinna

9 februari 2010 15:28

Haha, vilken felskrivning! :P
Skyller på helgens resor ;p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Oskarsdottir - 29 januari 2011 02:38

I flera dagar nu har jag skrivit och raderat, skrivit och raderat, skrivit och raderat. Det känns som om något dött i mig. Jag tittar på det där blinkande strecket på skärmen och på de skitiga tangenterna på min rosa dator och det som händer är - i...

Av Oskarsdottir - 21 december 2010 23:23


Hittade en gammal text på min dator där vi fick i uppdrag att skriva en "blogg" ur en annan persons synvinkel. Jag valde att skriva som om jag vore ett bröst, hehe. Skriv gärna vad ni tycker om idéen ;)   Så här är några dagar i Bissans liv: ...

Av Oskarsdottir - 10 december 2010 22:41


Fy tusan vad det gör ont i kroppen. Så fort jag vaknade kände jag hur det började sträna och svida överallt. Träningsvärk har aldrig känts jobbigare. Men jag behövdes inte på mitt nya jobb idag eller imorgon. Eller "mitt nya jobb"? Vad vet jag? Jag...

Av Oskarsdottir - 5 december 2010 00:52


Det blir inte många vuxenpoäng när man äter lussebullar till frukost, lunch och middag medan man spenderar hela helgen i morgonrock i sängen med en stor termos kaffe. Men jag kände att jag behövde en riktigt lat helg. Stackars Madde har fått elda o...

Av Oskarsdottir - 23 november 2010 19:39

Igår skulle jag lägga mig i tid. Jag hade arbetsintervju idag i Oslo och måsta upp tidigt så då kändes det bästa att vara utsöven! Men så blev det förstås inte. Jag kunde inte sova, Madde kunde inte sova. Jag klev upp och drack te. Madde klev upp o...

Ovido - Quiz & Flashcards