Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Oskarsdottir - 4 mars 2010 11:23

Den 20 Mars 2006

Min eviga kärleksblomma.

Du kunde inte ha gjort mig gladare! Ett barn, det är helt otroligt. Jag hoppas och ber att allt är okej med er och jag vet att min pappa kommer ta väl hand om dig när du berättat.

    Självklart kommer jag att komma hem igen, gumman. Vi är inte i många strider häromkring nu, vi hjälper de irakiska soldaterna att hålla ordning. Det finns många ställen där det är mycket mer oroligt.

   Jag har fått en vän för livet här. Mikael. Han och jag har redan delat mer sorg och glädje än jag gjort med någon annan. Det är en bra karl och vi ser efter varandra.

   Vi talade hela natten igår när vi hade vaktshift. Ibland förstår jag inte vad vi gör här. Det finns inga kärnvapen i Karbala! Det är är den näst viktigaste religösa staden efter mekka för alla shiamuslimer. På sätt och vis förstår jag deras frustration. Jag tror inte vi katoliker skulle uppskatta att shia tågade in i vatikanen och tog över.

    Mitt hjärta brister varje gång jag ser på kortet på dig som jag tog med. Det har blivit nött i kanterna av att plockas upp och ner ur fickan hela tiden. Kan du inte skicka ett kort så jag får se magen? Hur känns det att bära på ett barn? Mår du bra? Har du drabbats av illamående och sånt?

   Jag vet att min plats är hos dig just nu men jag vill att vårat barn ska få det vi aldrig fick. En trygg barndom, en bra skolgång. Vår baby ska få gå på harvard om den vill!

   Jag drömde om mor inatt. Hon sa inget utan bara log. Jag vet att det jag gör för oss är rätt. Jag älskar dig Sofia, jag vill finna ett nytt ord för min kärlek, för älskar räcker inte längre till. Jag saknar dig, din hud, dina ögon. Jag saknar dig så mycket.

   Din för evigt / Rafael

Ovido - Quiz & Flashcards