Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Oskarsdottir - 30 mars 2010 19:54

Kommentera gärna om ni har något förslag eller idé!


Drivknut trasig. Eller? Ja, det märks väl när jag bytt. Vilket kommer ta tid. Speciellt som jag inte riktigt vet hur/vad jag ska göra. Men på Torsdag ska jag börja riva så får vi se hur det går och vilka verktyg som behövs.

Hoppas jag får fint väder så jag kan påbörja min amatör-rost-lagning också.


Bromsar? Ja, tydligen ligger de på och har blivit varma och vinda. Bara byta, men varför ligger de åt? Oket som är trasigt? Fattar halv sju.


Nu till det STORA problemet:

Flera LITER olja försvinner spårlöst ur motorn. Står den länge händer inget. Men kör jag så bara slurpar den iväg. Ibland räcker det med att fylla 1 liter på 200 mil. Ibland behövs det efter 50. VART tar oljan vägen?! Inte i vattnet, inte i avgaserna, inte på backen, inte i nån kåpa eller nån mystisk underjordisk oljdrickande larv (såg en sån å aftonbladet häromveckan). Idag kom vi å att jag faktiskt har en oljekylare. Vad händer om den koxat igen? Kan den läcka och då enbart vid körning? 



Jättekul blogg men det här är det ända jag tänker på just nu. Det och min uppkörning för E-kort den 13e April. Mammamia...


 

  

Ja, det är ju inte min celica på bilderna, men ni fattar ;) Vad gör man inte för en sån skönhet?

Ovido - Quiz & Flashcards