Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Oskarsdottir - 15 januari 2010 17:25

Nu är det krig!


M-Quest, ett företag som tidigare dömts till böter pga sina berägerier via mail och sms har sänt oss en räkning på 590kr för spel och andra tjänster vi aldrig beställt.


Jag har redan dragit in etiska nämnden, Konsumentombudsmannen och på måndag drar jag in polisen. Brev har också skickats ut till både M-Quest och Halebop som utfört räkningen.


Det var FEL dag att ge sig på oss!


Av Oskarsdottir - 15 januari 2010 13:41

Kan du fantisera om något som aldrig existerat?

Kan du skapa dig en omöjlig bild? Se framför dig något som aldrig skulle kunna vandra på vår jord?


Fantasi är alltid en förvrängd verklighet. Men aldrig omöjlig.


Varför skulle jag annars ha så svårt att se framför mig en färg jag aldrig sett?


När solsken bryts i en vattendroppe skapas en prisma med alla färger som vi känner till. Men betyder det att inga fler färger existerar? 


Jag tänker på alla de saker jag aldrig sett och inser hur lite jag vet.

Vem är jag att påstå vad verkligheten består av eller inte?


  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards