Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Oskarsdottir - 19 januari 2010 18:27

Jag ligger sjuk och då blir det inte mycket skrivet. Men ett samtal fick mig att hämta min dator och kolla upp en hemsida som chockat många.


http://www.sjalvmord.com/


Jag äcklas av de här svaga människorna som lagt upp sidan. Det är på gränsen att jag tycker det är synd att de inte själva utnyttjat sina tips.


Jag vet själv hur det är att vara tonåring och trött på sitt liv. 16 år gammal svalde jag 150-200 sömntabletter. Jag ville inte vara med längre. Idag finns det inget jag skäms så mycket för som den handlingen. Jag sårade min familj, jag bekostade samhället, jag betedde mig som en skitunge.


Det finns inget mod i att ta sitt liv. Det finns inget mod i att ge upp och fly undan verkligheten. Jag äcklas av den här sidan. Och jag önskar (en en gång) att jag hade kunskaperna att på olaglig väg sabotera den. 


Idag finns det inget jag respekterar mer än livet. Och jag är tacksam för det. Alla människor jag känt avsky för har alla brustit på just den punkten. Respekt för livet är det som driver oss framåt. Det är det som gör att miljon efter miljon skänks till Haitis befolkning. Det är det som gör att djurvänner, frivilligorganisationer och privatpersoner kämpar i krig, fattigdom och smuts för att rädda andras liv.


Man kan inte ha respekt för något om man inte respekterar livet. Framför allt sitt eget.


  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards