Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Oskarsdottir - 25 januari 2010 17:05

Idag är jag rädd.

Jag mår så himla bra och de goda nyheterna bara regnar ner över oss.

Men jag kan som vanligt inte bara njuta av det och leva i nuet. Jag väntar på straffet. Det där som alltid kommer efter att man har haft det så där otroligt härligt bra en stund. 


Skulle inte bli förvånad om jag kom ut imorn och det låg en älg över bilen, att den bara gått förbi och snubblat in genom min framruta. Eller att sängen fattar eld av sig själv när vi ligger och sover. Eller att tapeterna rullar av väggarna. Att gubbarna som ska byta våra fönster är en del i en större liga som åker runt och snor saker i skydd av sin identitet som ... fönstergubbar.


Kan det vara för att jag hängde upp Maddes lilla Buddha igår som turen har vänt? Eller är det karma som tackar oss för att ha ... städat lägenheten och tagit tag i våra liv? 


Tänk om man bara kunde njuta! Leva i nuet och tacka för det man får utan att gräma sig över allt man inte har. Jag måste verkligen träna på det.


Jag lovar att lägga ut kort om det ligger en älg i bilen imorgon.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards